Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Απεργία εκπαιδευτικών 22-23 Φεβρουαρίου

Είναι ΠΟΛΕΜΟΣ και το ξέρουν. Εμείς;
Όλοι –ες στη 48ωρη Απεργία 22-23 Φλεβάρη

Το 2011 το Μνημόνιο και τα Παραρτήματά του προβλέπουν σχεδόν διπλάσια χαράτσια από τα περσινά, δηλαδή 9,65 δις αντί 5,8 δις, από έξτρα φόρους, μειώσεις συντάξεων/μισθών, σφαγή του κοινωνικού κράτους κλπ. Ας σκεφτούμε μόνο τι χάσαμε πέρσι (δυο-τρεις μισθούς το χρόνο, την ΠΔΣ, διορισμούς, αυξήσεις φόρων και τιμάριθμου, λιγότερα κονδύλια για σχολικές επιτροπές, σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, ΤΑΔ, ασφαλιστικά δικαιώματα, τον ΟΕΔΒ, την περιβαλλοντική αγω-γή....) για να φανταστούμε τι έρχεται φέτος. Ταυτόχρονα, κάποιοι συνειδητά διασπείρουν ότι το ενιαίο μισθολόγιο -που απώτερο στόχο έχει την περιστολή δαπανών- θα μας φέρει...αυξήσεις! Μα η μείωση των δαπανών του προϋπολογισμού για την Παιδεία στο 2,75% μεταφράζεται σε μειώσεις μισθών και συντάξεων κατά 14% για το 2011!

Και όντως, οι εξελίξεις μιλούν για πρακτική κατάργηση του εφάπαξ και των περισσότερων επικουρικών συντάξεων, αφού το κράτος -παρά τις "εγγυήσεις" του- ξέρει μόνο να βάζει χέρι κι όχι να αποκαθιστά τα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ κι ο Ο-ΠΑΔ σχεδιάζεται να συγχωνευτεί με το ΙΚΑ.


Επιπλέον οι συγχωνεύσεις σχολείων στις οποίες έχουν καταλήξει μετά από κρυφή διαβούλευση οι Περιφερειακοί Διευθυ-ντές και το Υπουργείο χωρίς να ρωτήσουν την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ, θα αφορούν όλο και περισσότερα σχολεία, με στόχο την ριζική αλλαγή του εκπαιδευτικού χάρτη. Κατεύθυνση; Η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, οι καταργήσεις οργανικών θέσεων, οι επιπλέον περικοπές στις σχολικές επιτροπές, η μόνιμη επωδός της "εξοικονόμησης" πόρων –την ίδια ώρα που σε ενάμιση χρόνο έχουν επιδοτήσει με 93 δις τις τράπεζες!

Ήδη προωθείται η ιδιωτικοποίηση και η αυταρχικοποίηση του συστήματος. Η πρώτη με το άνοιγμα των "αποκεντρω-μένων" σχολείων σε χορηγούς, την περίπτωση του ΟΕΔΒ και τις διαρρέουσες αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών του Λυ-κείου. Περισσότερο η δεύτερη, με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από τους Συλλόγους Διδασκόντων στους διορισμένους διευ-θυντές, την αύξηση του ωραρίου, την επιδείνωση των όρων των μεταθέσεων (π.χ. αναδρομικές αλλαγές στη μοριοδότηση και μηδενισμός μορίων μετά από κάθε μετάθεση), μα και τη δαμόκλειο σπάθη της ατομικής αξιολόγησης και τη "σύνδεση μισθού-παραγωγικότητας", τις αποσπάσεις στην Πρωτοβάθμια ή σε άλλους νομούς στη μέση της χρονιάς, που παρά την υπαναχώρηση του υπουργείου, απειλούν εκατοντάδες καθηγητές πληροφορικής, οικονομολόγους, νομικούς, γυμναστές κ.α.

Σ' αυτό το φόντο αποκτούν νόημα και τα αυξανόμενα κρούσματα τρομοκράτησης μαθητών και καθηγητών με πανθομολο-γουμένως άδικες διώξεις, με τελευταίο δείγμα την καθοδηγούμενη από το διευθυντή τους πρωτόδικη καταδίκη 40 συναδέλ-φων στο ΓΕΛ Γιαννιτσών αλλά και τα μαθητοδικεία που στήνονται στη Χαλκίδα.

Η επίθεση κατά κοινωνικών και εργασιακών κατακτήσεων ενός αιώνα, δε θα τελειώσει από μόνη της. Το επόμενο διάστη-μα, με την οικονομική και διοικητική υπαγωγή μας στους Δήμους, σκοπεύουν, κατά τα αποτυχημένα πρότυπα άλλων χωρών, να μετατρέψουν την Παιδεία σε κάτεργο: με φοβισμένους "αξιολογούμενους" μη μόνιμους καθηγητές που κάνουν δεύτερες δουλειές και διογκούμενη σχολική αποτυχία. Έτσι στη Δανία των ατομικών συμβάσεων εργασίας για να... αντέ-ξουν οικονομικά οι Δήμοι, έχει αυξηθεί κατά 50% ο αριθμός μαθητών ανά τάξη κι υπάρχουν γυμνάσια που οι μαθητές πα-ρακολουθούν όρθιοι τα μαθήματα, στην Πορτογαλία έχουν κλείσει σε πέντε χρόνια 2500 μικρά σχολεία αγροτικών περιο-χών με τη σχολική αποτυχία να φτάνει το 40%, στην "αποκεντρωμένη" από το 1999 ρουμανική εκπαίδευση η σχολική απο-τυχία έχει τριπλασιαστεί και στην Βρετανία με "την τραγική αμορφωσιά του 75% των αποφοίτων της κατώτερης μέσης εκ-παίδευσης" τα σχολεία έχουν μετατραπεί σε διαφημιστικά κέντρα των χορηγών).

Όταν η Διαμαντοπούλου κερδίσει -όπως ελπίζει- τη μάχη ενάντια στα Δημόσια Πανεπιστήμια θα επιταχύνει αυτή την επί-θεση κατά της Δευτεροβάθμιας. Δεν πρέπει απλώς να περιμένουμε τη σειρά μας άπραγοι -δεν πρέπει να δεχτούμε τη "σα-λαμοποίηση" του κινήματος. Να εκμεταλλευτούμε κάθε ευκαιρία συντονισμού με άλλες ομάδες εργαζομένων, ή εκπαιδευ-τικών. Καθένας που διασπά κοινούς αγώνες την περίοδο του μνημονίου παίζει το ρόλο του χειρότερου υπερασπιστή των μέτρων.

  • ΔΕΝ «ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ ΜΑΖΙ» - ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΜΕ - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ
  • ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΚΟΠΗ, ΑΠΟΛΥΣΗ, ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ
  • ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ: ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ, ΚΟΨΤΕ ΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ & ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΟΥ ΑΙΣΧΟΥΣ
Απεργιακές Συγκεντρώσεις:
Τρίτη 22/2 11π.μ. Άγαλμα Βενιζέλου
Τετάρτη 23/2 10.30 Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης
Προσυγκέντρωση Καμάρα 9.30

Εργατική Αριστερά Εκπαιδευτικών
(συμμετέχουμε στις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Συνολικές προβολές σελίδας