Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Το "Νέο Λύκειο": Πρώτα τα φροντιστήρια - Κόσκινο για τους μαθητές

Το υπουργείο Παιδείας των τραπεζιτών και του ΔΝΤ, μετά την απόφαση για κατάργηση 1933 σχολείων σε όλη τη χώρα, προχώρησε στις πρώτες εξαγγελίες "αναμόρφωσης" του Λυκείου. Θα πίστευε κανείς ότι αναμασώντας παλιές συνταγές προσπαθεί να αποσπάσει την προσοχή από το απειλητικό κίνημα κατά των καταργήσεων, που τελευταία έχει αναγκάσει τη Διαμαντοπούλου σε ελιγμούς και υποχωρήσεις. Τα πράγματα όμως είναι χειρότερα. Με μια οργουελική γλώσσα περί "ανατροπής αρνητικών παραδόσεων" το υπουργείο "χαρίζει" στους φροντιστηριάρχες περισσότερα χρήματα από τα οικογενειακά ταμεία και ταυτόχρονα επιδεινώνει τις εκπαιδευτικές συνθήκες στα λύκεια.


Με το "νέο", στ' αλήθεια "χειρότερο", Λύκειο η βασική παιδεία μπαίνει κι άλλο στο περιθώριο, αφού:
  • Η γενική Παιδεία σταματά στην Ά τάξη, αλλά ακόμη κι εκεί τα περισσότερα μαθήματα επιλογής απαλείφονται στο βωμό του Μνημονίου
  • Τα υποχρεωτικά μαθήματα των κατευθύνσεων στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου έχουν κοινό κορμό μόνο Γλώσσα – Ιστορία – Φυσική Αγωγή
  • Τα μαθήματα επιλογής στις τάξεις Β' και Γ' ταυτίζονται με τα υποχρεωτικά, βαφτισμένα ως "μαθήματα εμβάθυνσης"
  • Υποβαθμίζονται Πληροφορική και Ξένες Γλώσσες, ως προαιρετικά επιλεγόμενα μαθήματα στη Β΄ και Γ΄ τάξη.
Αυτή η επιλογή συμβαδίζει με τη μείωση των προσλήψεων, αφού αχρηστεύει πολλές ειδικότητες καθηγητών. Όπως και με την παραγωγή μαθητών μερικώς καταρτισμένων όπως θέλει η αγορά, πλην αμόρφωτους και χωρίς ανθρωπιστικές και κοινωνικές γνώσεις ή ευαισθησίες.

Με το "νέο", στ' αλήθεια "χειρότερο", Λύκειο οι μαθητές αναγκάζονται σε περισσότερα φροντιστήρια κι ιδιαίτερα, καθώς απ' τις "διαρροές" και παρά την ηθελημένη σιωπή του υπουργείου, φαίνεται ότι:

  • Θα δίνουν εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ σε άγνωστο αριθμό μαθημάτων, χωρίς προκαθορισμένη ύλη
  • Θα προσμετράται για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο η συνολική τους επίδοση σε όλο το Λύκειο, ίσως ακόμη και στην Α' τάξη
  • Θα αξιολογούνται επιπλέον και από τα ίδια τα ΑΕΙ, ως φοιτητές πλέον, μετά το τέλος του πρώτου έτους, για την κατανομή τους σε προγράμματα σπουδών.
Αποτελεί επίσης τραγελαφική απόδειξη της χυδαιότητας της προπαγάνδας ότι η "μείωση" των μαθημάτων είναι βασικά ψευδεπίγραφη, αφού τα μαθήματα της Γλώσσας και των Φυσικών Επιστημών θεωρούνται 2, ενώ στην πραγματικότητα είναι 5-6 (Αρχαία, Γλώσσα, Γραμματεία, Φυσική, Χημεία, Βιολογία).

Οι προφάσεις ανθρωπιστικής παιδείας που η Διαμαντοπούλου αναζητά στα εναπομείναντα μαθήματα τύπου Θρησκευτικών (που παραμένουν σ' όλες τις τάξεις μετά από πιέσεις της... θεοκρατίας) ή "Τέχνη και Πολιτισμός"... είναι για κλάματα, μιας που αυτά πιθανότατα θα παραμεριστούν απ' τους μαθητές για χάρη αντικειμένων σχετικών με τις Κατευθύνσεις. Τουλάχιστον αντιφατική -ως αστεία- είναι κι η δήθεν μεγάλη καινοτομία του "project". Όχι μόνο επειδή η συνεργατικότητα, η αναλυτική και συνθετική διαδικασία πρέπει να είναι συστατικά κάθε διδακτικής πράξης κι όχι "ξεχωριστά" μαθήματα. Μα κυρίως επειδή δεν είναι νοητό ο θεσμός της ομαδικής εργασίας να παρθεί στα σοβαρά και να εφαρμοστεί πραχτικά απ'την πλειοψηφία των μαθητών, μέσα σε ένα σύστημα ατομικής βαθμολόγησης, σε συνθήκες ακραίου ατομικού ανταγωνισμού για την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και σε 30αρια τμήματα! Η συνέχεια για την αντίστοιχη ανα(παρα)μόρφωση της ΤΕΕ, έπεται -αυτή θεωρείται "δευτερεύουσα" μάλλον...

Αν το υπουργείο ήθελε τη Δημόσια Παιδεία αναβαθμισμένη, για να χτυπήσει την παραπαιδεία των ημέτερων Γκεσούληδων και Βακάληδων, τότε δεν θα υποσχόταν επιδότηση στους άνεργους πτυχιούχους για να ανοίξουν ...φροντιστήρια!! Θα αύξανε τις πρωτοφανώς μειωμένες δαπάνες για την Παιδεία• αυξάνοντας κι όχι μειώνοντας τους μισθούς• βελτιώνοντας υποδομές και επιμόρφωση• μειώνοντας κι όχι αυξάνοντας τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Κι έτσι θα προσλάμβανε τους άνεργους! Και θα επανέφερε τις καταργημένες ΠΔΣ-Ενισχυτική Διδασκαλία• θα θεσμοθετούσε τάξεις εκμάθησης ελληνικών για τα μεταναστόπουλα• θα εφάρμοζε Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας πραγματικές κι όχι τριτοτέταρτης κατηγορίας• θα αποσύνδεε το Λύκειο από την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και θα μεγάλωνε τον αριθμό των εισακτέων σε αυτό (κι ας μην υιοθετούσε το αίτημά μας για ελεύθερη πρόσβαση). Ώστε να μπορούν να εφαρμοστούν "ομαδικές μέθοδοι διδασκαλίας" στην πράξη κι όχι στα χαρτιά. Ώστε να απαλλαχτεί το σχολείο από τον ζουρλομανδύα της εξουθενωτικής αποστήθισης και των εξετάσεων και να πάψει το ταξικό "κόσκινο".
Αλλά προφανώς κανείς από τους ιθύνοντες δεν θέλει κάτι τέτοιο. Η συνέχεια πρέπει να δοθεί στους αγώνες: από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.

Διεκδικούμε:

  • Ουσιαστική χρηματοδότηση της Δημόσια Εκπαίδευσης
  • Ενιαίο Λύκειο Θεωρίας και Πράξης που θα παρέχει ολοκληρωμένη και στέρεη γενική μόρφωση
  • Οργάνωση δημόσιας δωρεάν Μεταλυκειακής τεχνολογικής κατάρτισης
  • Συνεχής επιστημονική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με την ουσιαστική οικονομική στήριξή τους
  • Αποδέσμευση του Λυκείου από την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια -Ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια

  • ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
  • ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ: ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ, ΚΟΨΤΕ ΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ, ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΟΥ ΑΙΣΧΟΥΣ


ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Συνολικές προβολές σελίδας