Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2010

ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ!

Επί 20 χρόνια κάποιοι μαθητές μας εμφανίζουν διπλάσια από το μέσο όρο ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου, αν και πολλά σχολεία θα ήταν κλειστά χωρίς αυτούς. Είναι οι μαθητές που έτυχε να είναι παιδιά μεταναστών.

-Γιατί επί 20 χρόνια οι γονείς τους “απολαμβάνουν” μεγαλύτερα ποσοστά φτώχειας, χαμηλότερους μισθούς και λιγότερα ένσημα.
-Γιατί επί 20 χρόνια δεν υπάρχει καμιά επαρκή πρόνοια για τις ιδιαίτερες δυσκολίες (γλωσσικές και άλλες) που αντιμετωπίζουν.
-Γιατί επί 20 χρόνια απειλούνται με απέλαση μόλις συμπληρώσουν τα 18 τους χρόνια, ακόμη και αν έχουν γεννηθεί εδώ.
-Γιατί επί 20 χρόνια οι σπουδές τους διακόπτονται συχνά γι’ αυτό το λόγο πριν το πανεπιστήμιο και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα ακόμη και μετά την αποφοίτησή τους είναι ακρωτηριασμένα. Όχι μόνο τους απαγορεύεται ο διορισμός στο Δημόσιο, αλλά κατευθύνονται τελικά να πάρουν τη σκυτάλη της φτώχειας και της εργασιακής ανασφάλειας από τους γονείς τους.

Παραμονές Χριστουγέννων η κυβέρνηση έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου για τους μετανάστες, πράγμα που έδωσε αφορμή να ξανανοίξει δημόσια αντιπαράθεση για τους “ξεχασμένους” της κοινωνίας μας, τους μετανάστες. Το νομοσχέδιο αφορά στην ιθαγένεια για τα παιδιά των μεταναστών και στο δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι. Την ιθαγένεια αποκτούν όσα παιδιά γεννιούνται στην Ελλάδα κι όσα παιδιά έχουν παρακολουθήσει 3-6 τάξεις, με την ενηλικίωσή τους και κατόπιν υποβολής αίτησης.
Ταυτόχρονα, το νομοσχέδιο δίνει δικαίωμα ψήφου και εκλογής στις δημοτικές εκλογές σε μετανάστες που διαθέτουν άδεια παραμονής αορίστου χρόνου, δεκαετή ή πενταετή. Πρόκειται για μέτρα σε κατεύθυνση αυτονόητη για τα 2/3 των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών. Η Ελλάδα μάλιστα είναι η μόνη χώρα που δεν προβλέπει κάποια ρύθμιση για τους μετανάστες δεύτερης γενιάς για πρόσβαση στην ιθαγένεια πριν από τους γονείς τους. Πρόκειται για μέτρα που μας αφορούν όχι μόνο ως πολίτες κι εργαζόμενους, μα κι ως εκπαιδευτικούς, αφού θίγουν πάνω από έναν στους δέκα των μαθητών μας.
Τα μέτρα που εισηγείται η κυβέρνηση είναι δειλά και ανεπαρκή. Για παράδειγμα, το δικαίωμα ψήφου δίνεται μόνο σε μερικές χιλιάδες και πολύ λιγότερο από το 10% περίπου των μη-ομογενών μεταναστών. Προσπαθούν να γεφυρώσουν το χάσμα δημοκρατίας που υπάρχει ανάμεσα στην Ελλάδα και άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε αυτά τα ζητήματα.
  • Είναι απαράδεκτη η σύνδεση του δικαιώματος των παιδιών στην ιθαγένεια με την “νομιμότητα” των γονέων. Είναι γνωστές οι ατέλειωτες και εξουθενωτικές οικονομικά γραφειοκρατικές διαδικασίες των υπηρεσιών που στερούν από τους περισσότερους μετανάστες αυτήν την νομιμότητα. Αλλά είναι και απαράδεκτο ένα καθεστώς -τεχνητής τελικά- παρανομίας να μεταφέρεται από τον γονιό στο παιδί, σαν να υπήρχε στο DNA τους!
  • Είναι απαράδεκτη η συνέχιση της τακτικής των εξοντωτικών παραβόλων (η αίτηση ιθαγένειας συνοδεύεται από παράβολο 1.000 ευρώ). Εύκολα ερμηνεύεται ως μέθοδος αποκλεισμού και όχι συμφιλίωσης κράτους και πολίτη.

Έτσι, ενώ το νομοσχέδιο καλλιεργεί στους μετανάστες την προσδοκία ότι θα αποκτήσουν πλήρη δικαιώματα...κάποια στιγμή στο αόριστο μέλλον, επί της ουσίας η συντριπτική πλειοψηφία θα συνεχίσει να ζει με το φόβο της απέλασης.
Ωστόσο, ακόμη και αυτά τα μέτρα δέχονται επίθεση για “εθνική προδοσία” από την ακροδεξιά. Στηριγμένη σε ψεύτικα και επικίνδυνα επιχειρήματα η ακροδεξιά εισηγείται ότι κανένας μετανάστης δεν είναι νόμιμος στην Ελλάδα, ενώ και η Νέα Δημοκρατία προτείνει να παραπεμφθεί η όλη συζήτηση στις καλένδες.
  • Είναι εξοργιστική και υποκριτική η επίκληση της «δημοκρατίας» των δημοψηφισμάτων: τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν μπαίνουν σε ψηφοφορία, είναι αδιαπραγμάτευτα!

  • Είναι εκτός πραγματικότητας οι κινδυνολογίες ότι «διακυβεύεται η εθνική μας κυριαρχία»: η Ελλάδα είναι η ισχυρότερη οικονομική και πολιτική δύναμη στην περιοχή των Βαλκανίων και παίζει βασικό ρόλο στις οικονομίες γειτονικών χωρών. Είναι αστείο να ισχυρίζεται κανείς ότι τέτοιους συσχετισμούς μπορούν να ανατρέψουν οι ψήφοι κάποιων δεκάδων χιλιάδων μεταναστών στις δημοτικές εκλογές.

  • Είναι αστεία, μα κι επικίνδυνη η άποψη ότι η Ελλάδα θα γίνει πόλος έλξης «λαθρομεταναστών» εξαιτίας ενός τέτοιου τύπου νομοσχεδίου. Η μετανάστευση οφείλεται στις άσχημες προοπτικές διαβίωσης στις φτωχές ή εμπόλεμες χώρες και θα συνεχίσει όσο υπάρχουν αυτές. Οι αυστηρές προϋποθέσεις για την απόκτηση δικαιωμάτων που απολαμβάνουν όλοι οι άλλοι πολίτες της χώρας εκτός από αυτούς που δεν έτυχε να γεννηθούν εδώ, στήνουν το πλαίσιο για τη διαρκή περιθωριοποίησης, τις διώξεις και τη ρατσιστική αντιμετώπιση που αυτοί συχνά υφίστανται• αδυνατίζουν έτσι τα δικαιώματα και οι διεκδικήσεις όλων μας.

Αν θέλουμε ένα σχολείο που να αγκαλιάζει όλους τους μαθητές, «ένα σχολείο χωρίς σύνορα», αυτοί δεν μπορεί παρά να είναι ίσοι: στις προοπτικές των σπουδών, της επαγγελματικής αποκατάστασης και πάνω απ’ όλα στο δικαίωμα να μη ζουν με τον “αυτοδίκαιο” φόβο της δίωξης και της απέλασης. Πρόκειται για τα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα στη ζωή, την ελευθερία, τη μόρφωση και την εργασία.
Απαιτούμε αυτοδίκαιη απόδοση της ιθαγένειας σε όλους τους μαθητές μας, είτε γεννήθηκαν στη χώρα είτε ξεκίνησαν εδώ τις σπουδές τους όσο ήταν ανήλικοι.
  • Χωρίς παράβολα!

  • Χωρίς προϋποθέσεις κατοχής αδειών!


Απευθύνουμε έκκληση στις ΕΛΜΕ όλης της χώρας, την ΟΛΜΕ και τα συνδικάτα του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για υπεράσπιση του δικαιώματος όλων των ανήλικων παιδιών της χώρας στη νομιμότητα και την ιθαγένεια, χωρίς διακρίσεις με βάση την καταγωγή, το θρήσκευμα ή το χρώμα.


ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Αγωνιστική Συνεργασία – Εργατική Αριστερά Εκπαιδευτικών – Κίνηση “Δ. Γληνός”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Συνολικές προβολές σελίδας